Plany pracy
Roczny Plan Pracy Przedszkola na rok szkolny 2024/2025 uwzględnia w szczególności:
Plan nadzoru dyrektora przedszkola w roku szkolnym 2024/2025, w tym:
Wnioski z nadzoru pedagogicznego za rok szkolny 2023/2024:
- budować pozytywny klimat przedszkola, wzmacniać więzi społeczne całej społeczności przedszkolnej, kształtować zaufanie dziecka do przedszkola, by w sytuacji doznawania krzywdy czy przemocy było przekonane, że niezależnie od problemu, z jakim się zmaga, może zwrócić się do nauczyciela o wsparcie i pomoc, którą otrzyma w atmosferze zrozumienia i dyskrecji;
- ustalić plan współdziałania z rodzicami w celu realizacji przedsięwzięć wychowawczych, okolicznościowych czy rekreacyjnych;
- podejmować działania związane z kształtowaniem u dzieci nawyków dbałości o zdrowie i bezpieczeństwo;
- podejmować działania zwiększające poziom wiedzy rodziców o problemach bezpieczeństwa i zdrowia dzieci;
- utrzymać kontrole stałe dotyczące prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- kontynuować doskonalenie zawodowe nauczycieli adekwatnie do rozpoznanych potrzeb oraz tworzyć warunki do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem;
- oceniać efektywność działań wychowawczych w zakresie kształtowania umiejętności cyfrowych dzieci i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w internecie.
Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:
- Edukacja prozdrowotna w szkole - kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.
- Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.
- Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
- Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
- Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
- Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.
- Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
Zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty w zakresie kontroli:
- w ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych:
- Zgodność z przepisami prawa oświatowego realizacji obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki przez dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim posiadających orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz dzieci i młodzież z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego;
- w przedszkolach specjalnych, szkołach podstawowych specjalnych oraz szkołach ponadpodstawowych specjalnych zorganizowanych w podmiotach leczniczych:
- Zgodność z przepisami prawa oświatowego organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych;
- w szkołach podstawowych:
- Zgodność z przepisami prawa oświatowego organizacji doradztwa zawodowego;
- w branżowych centrach umiejętności:
- Zgodność z przepisami prawa oświatowego funkcjonowania branżowych centrów umiejętności;
- w publicznych szkołach podstawowych ogólnodostępnych:
- Sprawowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektora oraz realizacja zadań w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli w szkołach uzyskujących najniższe wyniki z egzaminu ósmoklasisty.
Rada Pedagogiczna Przedszkola Miejskiego nr 125 w dniu 30.08.2024 r. na zebraniu organizacyjnym zatwierdziła plan pracy na rok szkolny 2024/2025 Uchwałą Nr 1/2024.
Dziennik zmian strony
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 03-09-2024 - Edycja treści
- 25-09-2023 - Edycja treści
- 11-10-2022 - Edycja treści
- 13-10-2021 - Edycja treści
- 28-06-2019 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 83