Plany pracy
Roczny Plan Pracy Przedszkola na rok szkolny 2023/2024 uwzględnia w szczególności:
Plan nadzoru dyrektora przedszkola w roku szkolnym 2023/2024, w tym:
Wnioski z nadzoru pedagogicznego za rok szkolny 2022/2023:
- Kontynuować pracę w zakresie pomocy psychologiczno – pedagogicznej poprzedzoną szczegółowymi obserwacjami i diagnozami, systematycznie dokonywać ewaluacji podejmowanych działań.
- Dokonać analizy planowanych działań wychowawczo-profilaktycznych w planie pracy przedszkola na rok 2023/2024 pod kątem ich adekwatności do zdiagnozowanych potrzeb dzieci.
- Kontynuować podjęte działania, takie jak: promowanie i wspieranie inicjatyw i przedsięwzięć podejmowanych przez społeczność przedszkolną w celu kształtowania uniwersalnych wartości ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji.
- W związku z zakupieniem monitorów interaktywnych (3 sztuki) i tabletów (3 sztuki) zaleca się udział nauczycieli w różnych formach doskonalenia umiejętności wykorzystania nowoczesnej technologii w pracy z dziećmi oraz w większym stopniu wykorzystywanie tabletów i monitorów w pracy z dziećmi.
- Kontynuować przyjęte kierunki pracy: zajęcia w Przyrodniczym Zakątku, realizacja programu „Produkty ekologiczne”, udział w akcjach proekologicznych oraz świętach typu Dzień Drzewa, Dzień Ziemi, Dzień Wody itp.
- Wzbogacić współpracę z rodzicami poprzez zorganizowanie w każdej grupie przynajmniej jeden raz zajęć otwartych dla rodziców.
- Kontynuować w roku szkolnym 2023/2024 działania sprzyjające upowszechnianie kanonu edukacji klasycznej.
- Wzbogacić plan WDN o zajęcia koleżeńskie oraz rady szkoleniowe które będą dla nauczycielek okazją do podzielenia się wiedzę zdobytą w czasie szkoleń zewnętrznych.
Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024:
- Kontynuacja działań na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy, w tym wsparcie powrotu do szkół języka łacińskiego jako drugiego języka obcego.
- Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz zajęć wychowania do życia w rodzinie.
- Doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego.
- Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
- Rozwój kształcenia zawodowego i uczenia się w miejscu pracy w partnerstwie z przedstawicielami branż.
- Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny.
- Wspieranie nauczycieli w podejmowaniu inicjatyw/działań w zakresie zachęcania i wspierania uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej.
- Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.
- Rozwijanie umiejętności uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
- Wspieranie rozwoju nauki języka polskiego i oświaty polskiej za granicą oraz tworzenie stabilnych warunków do nauczania języka polskiego za granicą przez Instytut Rozwoju Języka Polskiego im. świętego Maksymiliana Marii Kolbego, Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą oraz beneficjentów przedsięwzięć i programów ustanowionych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
Zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty w zakresie kontroli:
w przedszkolach ogólnodostępnych i integracyjnych: Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych;
w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych, liceach ogólnokształcących, technikach, branżowych szkołach I stopnia: Prawidłowość wykorzystania podręczników i książek pomocniczych do kształcenia uczniów w zakresie niezbędnym do podtrzymania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej.
Rada Pedagogiczna Przedszkola Miejskiego nr 125 w dniu 31.08.2023 r. na zebraniu organizacyjnym zatwierdziła plan pracy na rok szkolny 2023/2024 Uchwałą Nr 1/2023.
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 25-09-2023 - Edycja treści
- 11-10-2022 - Edycja treści
- 13-10-2021 - Edycja treści
- 28-06-2019 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 67